...aktivt val....

Forsätter på senaste inlägget. Kan inte riktigt släppa det hela. Vill jag vara del?...måste ta ett aktivt val...
Jag är konfundersam om det verkligen kan hända så mycket runt och och samma person VARJE dag? Att det nästan alltid är något som tynger en och det ser mörkt ut eller att det helt plötsligt är så ljust och aldrig har det varit så bra och för att sen nästa dag är mörkare än mörkast? Det är grejer hela tiden och det dramatiseras så. Livet aldrig bara ÄR som för de flesta av oss.
 
Alltid är det så stora saker det handlar om. Vanliga "svensson-draman" alltså saker som sker i allas liv är ingenting om man jämför med allt som cirkulerar runt denna person. Det är för mycket och så stora saker så det känns som det är för otroligt för att vara sant. Det känns som om ett "svensson-liv" är för banalt och simpelt för vederbörande och draman är det som förgyller livet.

Nu vet ju jag att personen i sig försätter sig i en del av dessa situationer/draman genom aktiva val. Alltså en situation/drama inte uppstår utav sig själv utan att personen i sig haft del i det hela. Detta gör att jag har svårt att känna med vederbörande. Så här har det varit så länge jag känt personen, vilket är ett bra tag. Det kommer säkert att vara så här tills den inser att den blir omtyckt utan alla draman. Nu är det jag som får ta ett aktivt val om hur jag vill att mitt förhållande till vederbörande ska se ut....Jag kommer alltid tycka om dig.....men frågan är om jag vill vara en del av alla draman?

Kram

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag tycker om dig! Puss

2008-05-27 @ 21:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0