ja alltid är det nåt.....

Efter att ha jobbat 52,5 timmar på en vecka, sen varit med och förberett, genomfört, diskat undan och tillsammans med lil´sis genomfört ett tal på pappas 50-års fest med 100 gäster känner jag mig liiiiiiiiiiite mör. Faller nästan i gråt av trötthet och vetskapen att jag ska upp kl 03.20 i morgon för att åter jobba.

Jag vet att jag kör alldeles för hårt för mitt och bebbens bästa, men jag har så svårt att tagga ner. Måste ta tag i detta men jag får dåligt samvete för att jag inte kan göra allt själv, behöver hjälp och inte orkar springa runt i samma takt som förut.

Nu till något som är lite jobbigt men så sjukt roligt på samma gång. Jag har idag en liten åkomma. Troligen beror den här åkomman på att jag har stått upp och gått i två låååånga dagar samtidigt som jag är gravid. Satt idag hemma hos mina föräldrar och så säger mamma att oj vad svullna dina fötter och vrister är!! Jag tittar ner och konstaterar att shit, det ser ut som om jag brutit båda fötterna för de är så svullna att tårna sticker rakt ut och jag kan knappt böja dom!  Vecken som man brukar ha på tårna är borta och de ser ut som små ostekta prinskorvar!Helt släta och stela. Knölarna som finns eller ska finnas på båda sidorna om vristen fanns inte! Kan inte se tåbenen på ovansidan av fötterna. Dom såg ut som stora klumpar!! Sen skulle jag försöka trycka ner dom i mina ballerinaskor när jag skulle åka hem. Kände mig som askungens styvsystrar som ska försöka få på sig askungens förlorade glassko!! HA HA H A  

Det blev till att åka barfota hem. Mamma beordrade fötter i högläge och användande av stödstrumpor även om jag inte jobbar. Jag är ju bara i v 25.....15 veckor kvar....om sommaren blir för varm kommer jag att få så mycket vätska i kroppen att jag kanske bara kan använda flip flop-tofflor!! Om ens det..... o herregud! Ha ha ha
Ja alltid är det nåt....


Ta hand om Dig!

Auf Wiedersehen

Kommentarer
Postat av: Jennifer

du måste ta de lugnt gums! :) Vi får ta en fika snart igen tycker jag! Stora kramar

2008-05-14 @ 18:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0