6-7 timmar i sträck

Helgen har varit bra. Den börjades med lite rea-shopping i fredags och efter det en låååång promenad så älsklingen skulle hinna sova lite innan vi kom hem. Han hade jobbat natt nämligen. Kvällen avslutades med ett glas rödvin och mys. Stella sov sen 6!! timmar innan första amningen. SÅ skönt. På lördagen fick jag ett sms av Jennifer som undrade om vi skulle ta en fika vid 12. Kul! Så jag och Stella traskade ner till stan. Det var hur mycket folk som helst. Inte en enda plats på nåt enda fik i hela stan och då menar jag HELA stan. Inte ens på öster fanns det plats. Så det blev inge fika men vi bestämde att vi skulle ses på söndagen i stället. På eftermiddagen hälsade vi på Maria, Dennis och lilla Cornelia. Åååh så söt hon är. Så liten! Tänk vad fort det går och så fort man glömmer att Stella har oxå varit så liten och inte ha ett dugg styrsel på kroppen. Gosig var hon lilla Cornelia.
Sen var det baddags. Det har ju gått sådär med badandet. Det går oftast bra i början men sen efter några minuter börjar hon skrika. Men i lördags bestämde jag mig för att testa något jag läst i en bok. Man börjar med fötterna och börjar hon skrika tar man upp henne i famnen. Sen kör man igen. Skriker hon tar man upp henne. När det går bra med fötterna så sänker man ner henne lite mer för varje gång mella skriken. Detta för att hon ska känna sig trygg och veta att man är där. Till slut låg hon där med huvudet i min hand och flöt omkring med ett leende på läpparna. Där var jag duktig, tycker jag!!

Stella hon sov hela 7!! timmar mellan lördag och söndag innan amningen och sen 3 timmar till så vi har blivit bortskämda i helgen. När jag var uppe och ammade på morgonkvisten så såg jag på TV:n att man skulle ställa tebax klockan. Det hade vi missat totalt!! Jag drämde av ett mess till Jennifer så hon inte missar fikat och syrran så hon inte begav sig till tåget en timme innan. Tur där, för hon hade oxå missat det. Jag tar hand om dig var du än är lil´sis! Älskar dig!
Det blev en fika på söndagen med Jennifer. Mycket trevligt! Sen bar det iväg hemåt för Stellas farfar skulle komma och hälsa på innan han och älsklingen skulle gå på hockey. Jag vill oxå gå men det blir lite jobbigt med Stella därborta. Men men.... När J var på hockey kom mamma och pappa på ett spontanbesök. Trevligt trevligt.

I natt somnade Stella vid 22.30 och vaknade 05.30. Det är 7 timmar igen! Jag sov nästan hela tiden som hon sov. Det är lääääänge sen som jag sov mellan 6-7 timmar i sträck. Det är nog senast i april. Tack rara Stella för att du är så duktig.

Idag ska vi träffa en kompis som jag känt sen jag var 3-4 år och gick hos dagmamma. Vi har inte setts på många år. Det ska bli spännande. Hon är oxå mammaledig nu. KUL!

Ta hand om dig! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0