bita nån i näsan

Idag var det luciafirande på Stellas förskola. Det var utomhus runt öppen eld. Vi var många föräldrar, syskon, mor- och farföräldrar som ville titta på de söta små tomtenissarna, luciorna, pepparkaksgubbarna och tärnorna.

Tåget kom skridandes och barnen sjöng så fint. Stella fick syn på mig, Jimmy och min mamma. Då ville hon inte vara med i luciatåget längre. Hon var kinkig och lessen. Jaja...jag lyfte upp henne och så stod vi och sjöng med och tittade på de andra barnen och elden. Det var jättefint och mysigt.

När vi kom hem så såg vi att Stellas näsa var röd. Undrar vad det kan vara sa vi. Kanske ramlade hon när de skulle gå upp till elden. Hon kom ju sist av alla... men det visade sig att hon blivit biten i näsan!

Samtidigt som det gör ont i hjärtat så är det ju lite skrattretande! VARFÖR VILL MAN BITA NÅN I NÄSAN?? Hahahhahaha. Stackars lilla Stella, hon verkar inte ha ont men det ser inte så tjusigt ut.

I helgen var det golvläggarhelg. Kök och vardagsrum stod på schemat och rackarns så fint det blev! :)
Tror nog vi satsar på hall och sovrum i julhelgen.

Idag tog vi in granen. Kanske lite tidigt men vad 17! Det är första året vi har gran o vi måste ju känna oss för hur vi vill ha det. Ja så vi vet till framtida jular.




Kommentarer
Postat av: Magnus

Julgran redan 14 december??? Har ni några barr kvar på den till jul då? ;-)

2009-12-17 @ 15:03:52
URL: http://mank-mank.blogspot.com
Postat av: A-K

Jo du den åkte in redan den 14 december. Kanske lite tidigt men vi provar oss på och julstämningen som nästan aldrig infinner sig hos mig har faktiskt med hjälp av granen kommit till mig i år :) Sen om det finns barr kvar det återstår att se men jag vattnar den morgon och kväll och idag med 4 dagar kvar till jul så är den vacker och har knappt barrat något. Nybörjartur kanske? :)

2009-12-20 @ 19:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0