fosterställning

Det är mörkt och rätt så trist. Jag har aldrig reagerat på höst/vinter med mörkret men nu när jag ska kombinera arbete med familj så känner jag att det är inte som förut. Dagarna blir så mycket kortare när mörkret intagit vårt land. Helgerna blir det viktigaste som finns och då vill jag göra så mycket som möjligt med familjen. Blir inte alltid familjen då mannen jobbar 3 av 5 helger. Lite tungt men vi vet ju att snart vänder det! Snart kommer ljuset tillbaka och i och med det energin. Längtar till dess!

Det är ganska mycket på jobbet just nu. Vill klona mig ett par gånger så jag känner att jag räcker till men det som vi jobbar med nu är jätteviktigt och något som jag arbetat fram så det är mening med det och det känns skitbra. Hellre ha mycket att göra än sitta och känna sig onyttig. Måste bara bli bättre på att planera och strukturera. Snart är det jul och då ska pågående projekt vara klart och nästa påbörjas. Kuuuuuuuuuuuul!

Stellis har feber ikväll och sover mycket oroligt. Vi får väl sovsällskap inatt verkar det som. Vilket visserligen är mysigt men jag har svårt att sova när hon far runt i sängen på natten. Hon lägger sig kors och tvärs och gärna på mig!! Hittade Jimmy i fosterställning längst ner i sängen vid gaveln sist, så ja, hon tar sin plats när hon sover i vår säng!

I helgen kommer jag bara gosa med Stella. Jimmy jobbar eftermiddag så nu ska jag och Stella bara leka och ha kul. Hoppas på fint väder så vi kan vara ute länge!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej Karin,

Usch, jag tycker också att det är väääldigt grått och trist nu. Det plus att jag ta mig f*n är förkyld mest hela tiden. Har nog aldrig varit så mycket sjuk som den här hösten.

Jag blir lite orolig när jag hör hur mycket du "stressar" på jobbet. Jag vet att du alltid vill göra ditt bästa och gärna lite till. Men ibland måste man säga stopp. Annars blir den förväntade normalnivån på "Karinjobb" superduper bra. De dagar du "bara" är bra kommer du kanske känna dig dålig - och det är du INTE. Tänk på det min vän! Kram

2009-12-06 @ 06:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0